Home > Uncategorized > Overstroming door vernietiging stuwdam
na-de-ramp-weet-niemand-meer-waar-de-mijnen-liggen

Op 9 juni j.l. ontving Stichting AK een hulpvraag van haar partnerorganisatie in Berehove, Oekraïne, naar aanleiding van de door Rusland veroorzaakte ramp met de stuwdam en energiecentrale bij Kachovka.

De overstromingen veroorzaakten niet alleen de dood van een aantal bewoners. Maar ook raakten tienduizenden mensen dakloos en verloren alles wat zij hadden: huizen, dieren, vee, werkgelegenheid, infrastructuur, enz. Ook gingen vele hectaren vruchtbare landbouwgrond en kostbare oogsten verloren: een ramp zonder weerga!

Gelukkig had Stichting AK een reservering voor calamiteiten, waardoor wij  een donatie van 10.000 euro konden overmaken. Een druppel weliswaar, maar vele druppels maken de emmer vol.