Home > Hulpverlening > Mega opbrengst sponsorloop IKC Het Balkon
IMG_3676

Enkele weken geleden organiseerde IKC Het Balkon een sponsorloop voor de leerlingen van de onder- en bovenbouw. De kinderraad van de school had uit diverse opties gekozen voor de actie “Opvang Vluchtelingen in Oekraïne” van Stichting AK.

Onder het oog van vele ouders en belangstellenden rond een met blauw-gele vlaggetjes versierd schoolplein werd het een geweldig spektakel met een muzikale ‘warming up’, waarna de kinderen in groepen van start gingen voor zoveel mogelijk rondjes rond de school. Het was enorm leuk om te kinderen te zien rennen alsof hun leven ervan af hing.

Groot was de verbazing toen afgelopen donderdag een cheque werd aangeboden aan bestuursleden van Stichting AK met daarop een mega-opbrengst van meer dan 6000 euro!

Het geld komt volledig ten goede aan de vele vluchtelingen die in en rond Beregszász, de Oekraïense zusterstad van Maassluis, zijn ondergebracht.

Hartelijk dank aan alle kinderen, leerkrachten en organisatoren! Het is hartverwarmend hoe zij zich gezamenlijk hebben ingespannen voor dit mooie humanitaire doel !