Home > Actie Kerstgroet > Leerlingen De Regenboog “sponsoren” boodschappen
Opbrengst voor Actie Kerstgroet

Vanaf 20 november neemt basisschool De Regenboog deel aan de Actie Kerstgroet. Het gaat daarbij om de financiële sponsoring van levensmiddelen voor voedselpakketten voor de allerarmsten in West-Oekraïne. De leerlingen krijgen op school een lijst mee met 16 verschillende boodschappen met vermelding van een fictieve prijs. De boodschappen zijn alledaagse artikelen van een blikje ham tot koffie en van macaroni tot waspoeder. De kinderen mogen bij hun ouders, familie en kennissen langsgaan en vragen één of meer artikelen op de lijst aan te kruisen. Het geld dat zij ontvangen mag elke dag worden meegenomen naar school. Deze activiteit loopt t/m 5 december. Op de foto de jongste AK-vrijwilligster ‘Floortje’ met de opbrengst van dag 4.

Opbrengst voor Actie Kerstgroet