Home > Donatie > Kachels en generatoren voor Berehove
received_3451161801876040

foto: v.l.n.r. de ontvanger van een generator, de burgemeester van Berehove en de directeur van de partnerorganisatie van Stichting AK.

Zoals bekend is er als gevolg van de oorlog in Oekraïne een grote behoefte aan warmte en energie in de koude Oekraïense winter.

Naar aanleiding van een hulpvraag uit onze Oekraïense zusterstad Beregszász/Berehove overhandigden wij tijdens een werkbezoek afgelopen december namens de Gemeente Maassluis een cheque van 25.000 euro aan de burgemeester van deze stad.  In principe was het geld bestemd voor de aankoop van houtkachels voor armen die een nieuwe kachel niet konden betalen. Op verzoek van deze burgemeester en na ruggespraak met onze burgemeester werden aan de hulpvraag ook generatoren toegevoegd. Onlangs ontvingen wij het resultaat van  het project. Uit een brief die wij ontvingen van de burgemeester van Berehove citeren we:

“De donatie is gebruikt voor de aankoop van hulpmiddelen ten behoeve van noodlijdende  gezinnen in Berehove. De gemeente slaagde erin 19 generatoren en 11 houtkachels te kopen en deze over te dragen aan gezinnen die gezien hun omstandigheden hiervoor in aanmerking kwamen.”

received_565187558884556

20230215_145216

De burgemeester van Berehove bedankte voor het genereuze gebaar van de gemeente Maassluis om haar zusterstad in deze zware omstandigheden te ondersteunen.

Hij hoopt de volgende keer een delegatie uit Maassluis te mogen ontvangen in een land waar het vrede is en de omstandigheden aangenamer zijn.