Home > Hulpverlening > Jeugdwerkvakantie juli 2013
Werkvakantie 2013

In juli 2013 vertrokken 21 jongeren uit de regio Maassluis voor een werkvakantie naar Beregovo, waar een deel van hen betrokken was bij de renovatie van enkele vervallen huisjes van armen. Anderen namen elders in de regio deel aan een vakantiekamp voor Romakinderen, waar zij de leiding ondersteunden door de kinderen bezig te houden met sport en spel, evangelisatie, zang en muziek.

De reis was tevens een kennismaking met het land, lokale jongeren, cultuur en natuur. Er waren ontspanningsmomenten, maar ook confronterende bezoekjes aan de doelgroep van Stichting AK, de allerarmsten dus.

Verder werden enkele z.g. “Family Type Children Homes” bezocht, familiehuizen van Stichting De Regenboog, een andere Maassluise organisatie. In deze huizen worden kinderen (wezen, vondelingen en afgestane kinderen) ondergebracht in pleeggezinnen.

De indrukken waren talrijk en overweldigend. Er werd keihard gewerkt, er werden vriendschappen gesloten met lokale bewoners en Romakinderen, er werd gehuild en gelachen, gezongen en gebeden. Een geweldige ervaring rijker keerden zij naar huis terug.

De jongeren hadden hun eigen reis- en verblijfkosten betaald, waarvoor zij het geld door maandenlange gezamenlijke acties en activiteiten bij elkaar hadden gespaard.