Home > Brandhoutproject > Humanitaire hulp december 2020
Statenloos gezin zonder enig inkomen

Op het moment dat we dit schrijven (17 december 2020) worden ca. 1700 boodschappentassen met voedselproducten gedistribueerd onder evenveel adressen in de regio Beregszász.

Normaliter zouden op dit moment bestuursleden van Stichting AK ter plaatse aanwezig zijn om deze activiteit te coördineren en deel te nemen aan de verpreiding, maar het coronavirus stak daar een stokje voor. Noodgedwongen moeten zij nu thuis afwachten hoe e.e.a. verloopt.

Uiteraard worden wij na afloop op de hoogte gebracht en ontvangen wij een rapportage met foto’s van onze partnerorganisatie, het Diaconaal Coördinatie Bureau.

Daarnaast ontvangen 20 adressen een pallet met 1 m3 houtbriketten om een kamertje en/of keuken mee te verwarmen en om te koken.

Vandaag hadden wij een videogesprek Schermafbeelding 2020-12-18 om 10.39.49 met de directeur van GBS ‘Het Christal’ in Vlaardingen waarin hij de opbrengst bekend maakte van een actie voor Voedselhulp op zijn school. De leerlingen hadden het prachtige bedrag bijeen gebracht van 1885 euro!! Dit gebeurde d.m.v. het ‘sponsoren van levensmiddelen’ door ouders en familieleden. Wij bedanken alle leerlingen, ouders en leerkrachten uit de grond van ons hart!

De collecte in kerkgebouw De Ark in Maassluis op Eerste Kerstdag (zonder publiek), zal bestemd zijn voor ‘Brandhout’. Hopelijk kunnen wij daarna nog een aanvullende bestelling doen voor brandhout of houtbriketten. De dienst wordt digitaal uitgezonden via YouTube en www.dienstngk.maassluis. Hierbij wordt de mogelijkheid geboden direct te doneren via een QR-code. Dit kan ook nog na de dienst via een ING-betaalverzoek.

Jouw emailadres blijft anoniem Verplichte velden zijn gemarkeerd als *