Home > Hulpverlening > Benefietconcert voor Oekraïne groot succes!
IMG_0742

Maandagavond 9 mei vond er in Theater Koningshof een benefietconcert plaats waarvan de opbrengst in principe was bestemd voor de hulp aan Oekraïense vluchtelingen. Omdat er in Maassluis op het ms. Lady Ann in de Haven ook vluchtelingen verblijven uit o.m. Syrië, werd door de organisatoren vooraf besloten ook een deel van de opbrengst te schenken aan Stichting Vluchtelingenwerk  Maassluis.

Het werd een mooie en bijzondere avond, waarbij ook een groep vluchtelingen uit Oekraïne die in De Vliet verblijft, aanwezig was. Lokale artiesten, w.o. het kinderkoor Wonderwijs en de jongerengroep Ding a Dong, maar ook het Oeral Kozakkenkoor en het Slavisch Ensemble Raduzhnaya (Regenboog), traden belangeloos op voor dit goede doel. De zaal was vol, de sfeer hartverwarmend, de reacties lovend en er werd goed gedoneerd!

De avond bracht 5000 euro op, waarvan Stichting AK 3500 euro ontvangt en de Stichting Vluchtelingenwerk Maassluis 1500 euro.

Stichting AK is enorm dankbaar voor deze opbrengst, maar dankt ook het publiek, de sponsoren en niet in het laatst de belangeloze deelname van de artiesten en de medewerking van Theater Koningshof!

De opbrengst zal worden besteed aan een nog nader te bepalen onderdeel van onze actie “Opvang Vluchtelingen in Oekraïne” in Berehove/Beregszász, zusterstad van Maassluis, e.e.a. in overleg met onze partnerorganisatie ter plaatse.