Home > Uncategorized > Actie Kerstgroet 2019
DSC03538

Het duurt nog even, maar de Kerst is alweer in zicht! Voor ons betekent dit dat we ons al voorbereiden op de 27e Actie Kerstgroet. Wat gaat een jaar toch snel!

De aftrap van de actie is traditioneel op de Furieade, het jaarlijkse maritieme evenement in Maassluis, dat dit jaar toe is aan de 40e editie. Stichting AK is daarbij opnieuw met 2 kramen aanwezig – dit keer niet in de Ankerstraat maar op de Marnixkade – op zaterdag 5 oktober. Bij de ene kraam worden de loten verkocht voor de tombola, een altijd-prijs-loterij, die altijd veel ouders met kinderen trekt. De andere kraam bevat een grote hoeveelheid tweedehands boeken, die voor zeer schappelijke prijzen worden verkocht, met voor elk wat wils.

Vanaf 25 oktober t/m 30 november wordt er elke vrijdag en zaterdag gecollecteerd in een supermarkt, behalve in het weekend van 15 en 16 november. Het schema ziet er als volgt uit:

25/26 oktober 2019                 Hoogvliet, Koningshoek

1/2 november 2019                  Jumbo, Lange Boonestraat

8/9 november 2019                 Albert Heijn, Koningshoek

22/23 november 2019             Albert Heijn, Maasland

29/30 november 2019             Albert Heijn, Palet

Wij zoeken vrijwilligers (minimum leeftijd 16 jaar) die in deze periode 1 keer 2 uur (of meerdere malen) willen collecteren in een supermarkt, samen met een ander. Voor het eerst worden de collectanten uitgerust met een collectebus èn een mobiele mini pinautomaat waarmee met een smartphone of de pinpas contactloos of met de pincode kan worden gedoneerd. Iemand die geen geld bij zich heeft kan dus digitaal bijdragen. Wie ons wil helpen met collecteren, kan zich aanmelden via de contactpagina op deze website of telefonisch contact opnemen.

Uit de opbrengst van alle activiteiten en donaties van particulieren, kerken en bedrijven, zullen goed gevulde boodschappentassen worden gefinancierd die in Oekraïne worden besteld en samengesteld. Bestuursleden zullen de activiteiten in Oekraïne coördineren en helpen met de verspreiding van de boodschappen. Deze worden in de loop van december, dus kort voor de Kerst, bij de mensen van onze doelgroep, de allerarmsten, bezorgd.

Tot slot: u of jij kunt één of meer boodschappentassen sponsoren door een bedrag te doneren op de rekening van Stichting AK. Dit kan online via PayPal (klik op “doneren”) of via een gewone bankoverschrijving. Een boodschappentas kost slechts € 17,50. Zo bezorg je iemand ver weg, die in grote armoede leeft, met een simpele handeling een blije Kerst! Elke bijdrage, hoe bescheiden ook, is van harte welkom!

Om een beeld te krijgen van de laatste voedselverspreiding in december 2018 ga naar https://youtu.be/hdwWRsLwCSM