Home > Brandhoutproject > 3000 voedselpakketten en brandhout
78df3596-eae1-49f0-930a-503dfcc68a95

Bestuursleden van Stichting AK brachten onlangs een werkbezoek aan Beregszász/Berehove, zusterstad van Maassluis in Oekraïne. Na een pittige heen- en terugreis met veel regen en natte sneeuw en een intensieve week in Berehove kwamen wij weer veilig thuis, moe maar met een goed gevoel.

20231207_105929

Wij voelden ons gezegend omdat wij in het kader van voedselhulp in de kersttijd in staat waren 3000 voedselpakketten te financieren en te helpen distribueren onder mensen die in behoeftige omstandigheden verkeren. Een aantal ontvangers bezochten we persoonlijk. Het was heel dankbaar werk en dat bleek dan ook uit de reacties. Daarnaast konden wij ook een trucklading brandhout kopen dankzij een donatie van de Gemeente Maassluis. Een klein deel hiervan, een pallet met 2 m3 hout van goede kwaliteit bezorgden wij bij een gehandicapte man die in armoedige omstandigheden leeft.

Hierbij willen wij alle gulle gevers, waaronder particulieren, kerken, winkels, organisaties, de Gemeente Maassluis enz., hartelijk danken voor hun bijdragen, zonder wie het niet mogelijk zou zijn om deze jaarlijkse kerstgroet in de vorm van voedsel en warmte tot een succes te maken. Niet in de laatste plaats zijn wij ook onze hemelse Vader dankbaar voor zijn leiding en bescherming!

Van onze Oekraïense partner, het Diaconaal Coördinatie Bureau, kregen wij een “thank you letter” mee. Zie hieronder.

thank you letter DCO