0.00% €3.000 euro in 2.023 (t.b.v. ondersteuning sociale keuken/bakkerij)

0 Sponsoren

€0

PayPal

Bankoverschrijving

Maak uw donatie over naar:

NL10INGB0000246123t.n.v. STICHTING AK
Meer informatie? tel. 010 592 0787 of 06 5065 0787

De partnerorganisatie van Stichting AK in Oekraïne is het Diaconaal Coördinatie Bureau (ook wel genoemd het Diaconaal Centrum) van de protestantse kerk in Transkarpatië. Dit bureau is niet alleen maar een administratieve instantie, maar ook een logistiek centrum dat hulpgoederen ontvangt uit het buitenland en deze goederen distribueert.

Het Bureau is door de overheid geregistreerd als ontvanger van hulpgoederen en wordt als zodanig zeer streng gecontroleerd. De organisatie beheert tevens een sociale keuken en broodbakkerij, waaruit honderden adressen warm eten en brood ontvangen. Tevens wordt in de winter op een vaste locatie in de stad wekelijks brood en soep uitgedeeld aan de armen.
Het Diaconaal Bureau wordt financieel ondersteund door kerken in Transkarpatië en Hongarije en door buitenlandse organisaties, waaronder Stichting AK, maar verkeert bijna permanent in geldnood. Desondanks is het bewonderenswaardig om te zien wat er met bescheiden middelen tot stand wordt gebracht. In kleine stapjes worden telkens plannen gerealiseerd om de faciliteiten te verbeteren en nieuwe initiatieven te ontplooien. Er is zelfs eigen landbouwgrond en een eigen boerderij met vee, waardoor de sociale keuken deels zelfvoorzienend is.