PayPal

Bankoverschrijving

Maak uw donatie over naar:

NL10INGB0000246123t.n.v. STICHTING AK
Meer informatie? tel. 010 592 0787 of 06 5065 0787

Levensmiddelen als kerstcadeau

Elk najaar in oktober/november wordt in Maassluis en omgeving de Actie Kerstgroet gehouden t.b.v. voedselpakketten voor de allerarmsten in een (klein) stukje Oekraïne. In die periode zijn tientallen vrijwilligers actief om op diverse manieren geld in te zamelen voor de Actie Kerstgroet. Het geld dat opgehaald wordt, wordt gebruikt om in Oekraïne voedselpakketten samen te stellen met lokaal ingekochte producten. Deze voedselpakketten worden in de laatste weken voor Kerst uitgereikt aan de allerarmsten in het district Beregovo in de provincie Transkarpatië. Het district bestaat uit de stad Beregovo en een groot aantal omliggende dorpen. De armen zijn niet willekeurig gekozen, maar moeten voldoen aan door Stichting AK opgestelde criteria. De uiteindelijke selectie vindt plaats door het Diaconaal Coördinatie Bureau van de protestantse kerken. Iedereen die aan de voorwaarden voldoet komt in aanmerking, ongeacht of men lid is van een kerk of niet. Bestuursleden van Stichting AK bezoeken altijd een aantal mensen persoonlijk, waaronder ouderen, gehandicapten en gezinnen. Het is vaak schokkend om te zien en te horen welke persoonlijke drama’s zich afspelen achter verveloze hekken en in verpauperde huisjes.

Actie Kerstgroet