PayPal

Bankoverschrijving

Maak uw donatie over naar:

NL10INGB0000246123t.n.v. STICHTING AK
Meer informatie? tel. 010 592 0787 of 06 5065 0787

Voedsel als kerstcadeau

Dit najaar (2020) wordt in Maassluis en omgeving voor de eerste keer geld ingezameld voor ons nieuwe project Voedselhulp. De allerarmsten in de regio Beregszász, een zusterstad van Maassluis, komen in aanmerking voor voedselhulp in december.

Voedselhulp is in de plaats gekomen van de Actie Kerstgroet, die 27 jaar lang in Maassluis e.o. werd gehouden gehouden t.b.v. dezelfde doelgroep in een klein stukje Oekraïne. De redenen voor deze wijziging in naam en uitvoering worden beschreven in het nieuwsbericht van september 2020. Zie de homepage en/of de pagina Nieuws.

Het geld dat in Nederland wordt ingezameld, wordt gebruikt om in Oekraïne voedselhulp te verlenen met lokaal ingekochte producten. Het voedsel wordt kort voor Kerst uitgereikt aan de allerarmsten in bovengenoemde regio. Zij worden geselecteerd door onze partnerorganisatie Diaconal Coordination Office (DCO).

De regio bestaat uit de stad Beregszász en een groot aantal omliggende dorpen. De armen zijn niet willekeurig gekozen, maar moeten voldoen aan door Stichting AK opgestelde criteria in samenspraak met het DCO. De uiteindelijke selectie vindt plaats door dezelfde organisatie, het Diaconaal Coördinatie Bureau van de protestantse kerken.

Iedereen die aan de voorwaarden voldoet komt in aanmerking, ongeacht of men lid is van een kerk of niet. Bestuursleden van Stichting AK bezoeken in december altijd een aantal mensen persoonlijk, waaronder ouderen, gehandicapten en gezinnen. Dit zijn veelal confronterende bezoekjes als je in hun verpauperde huisjes komt en zelf ziet en hoort in welke trieste omstandigheden zij moeten leven.

In verband met de coronacrisis, zowel in Nederland als in Oekraïne, is het echter niet waarschijnlijk dat het werkbezoek van bestuursleden ook in december 2020 zal kunnen plaatsvinden.

De foto met voedselproducten op deze pagina is bedoeld als voorbeeld.

Amaryllisen voor Voedselhulp

amaryllis-de-mooiste-kerstbal-in-huis-1576675314-1576675452_nBehalve rechtstreeks geld doneren voor Voedselhulp is er ook een alternatieve manier om Stichting AK te steunen waaraan je nog iets overhoudt. Dat is het kopen van amaryllisbollen, een prachtige kerstsfeer verhogende bloem in vele kleuren! Per bol betaal je 10 euro, waarvan de helft bestemd is voor Voedselhulp (de kostprijs bedraagt n.l. 5 euro).

Een overzicht van alle beschikbare kleuren en variaties sturen wij je op verzoek graag toe. Bel hiervoor naar 06 50 650 787 of stuur een e-mail aan info@stichtingak.org

Omdat wij geen webwinkel hebben doen we niet aan bezorgen of verzenden. De bollen kunnen uitsluitend worden afgehaald. We laten je t.z.t. weten waar en wanneer de bollen kunnen worden afgehaald.

Afrekenen kan contant, met de pinpas of per bank op NL10 INGB 0000 246 123 t.n.v. Stichting AK o.v.v. “bollen”.

De bollen zijn van hoge kwaliteit en geven gegarandeerd meerdere bloemen.