PayPal

Bankoverschrijving

Maak uw donatie over naar:

NL10INGB0000246123t.n.v. STICHTING AK
Meer informatie? tel. 010 592 0787 of 06 5065 0787

Voedsel als kerstcadeau

Dit najaar (2023) wordt in Maassluis en omgeving geld ingezameld voor ons project Voedselhulp. De allerarmsten in de regio Beregszász, een zusterstad van Maassluis, komen in aanmerking voor voedselhulp in december.

Het geld dat in Nederland wordt ingezameld, wordt gebruikt om in Oekraïne voedselhulp te verlenen met lokaal ingekochte producten. Het voedsel wordt kort voor Kerst uitgereikt aan de allerarmsten in bovengenoemde regio. Zij worden geselecteerd door onze partnerorganisatie Diaconal Coordination Office (DCO).

De regio bestaat uit de stad Beregszász en een groot aantal omliggende dorpen. De armen zijn niet willekeurig gekozen, maar moeten voldoen aan door Stichting AK opgestelde criteria in samenspraak met het DCO. De uiteindelijke selectie vindt plaats door dezelfde organisatie, het Diaconaal Coördinatie Bureau van de protestantse kerken.

Iedereen die aan de voorwaarden voldoet komt in aanmerking, ongeacht of men lid is van een kerk of niet. Bestuursleden van Stichting AK bezoeken in december altijd een aantal mensen persoonlijk, waaronder ouderen, gehandicapten en gezinnen. Dit zijn veelal confronterende bezoekjes als je in hun verpauperde huisjes komt en zelf ziet en hoort in welke trieste omstandigheden zij moeten leven.

In verband met diverse omstandigheden, veroorzaakt door het coronavirus en de huidige oorlogssituatie is het echter niet zeker dat het werkbezoek van bestuursleden in december 2023 zal kunnen plaatsvinden.

De foto met voedselproducten op deze pagina is bedoeld als voorbeeld.