Home > Donatie > Start actie ‘Opvang vluchtelingen in Oekraïne’
WhatsApp Image 2022-02-25 at 21.32.48

Stichting AK is vandaag (25 februari) een actie gestart met het doel geld in te zamelen voor “Opvang vluchtelingen in Oekraïne”.  De aanzet hiervoor werd gegeven in overleg met de Gemeente Maassluis, die zelf een donatie van 10.000 euro toezegde, waarvoor wij zeer dankbaar zijn!

De oorlog in Oekraïne heeft een vluchtelingenstroom op gang gebracht. Velen trekken naar Beregovo/Beregszász, zusterstad van Maassluis in West-Oekraïne, een stad nabij de grens met  Hongarije.

Wij roepen onze stadgenoten op eveneens te doneren, waardoor mensen die plotseling moesten vluchten voor het oorlogsgeweld, tijdelijk kunnen worden ondergebracht in scholen, gymzalen, bij particulieren en instanties, hotels, pensions, etc. U kunt doneren op rekening NL10 INGB 0000 246 123 t.n.v. Stichting AK onder vermelding van ‘Opvang vluchtelingen in Oekraïne’. Hartelijk dank voor uw bijdrage!

Vandaag werd de Oekraïense vlag gehesen op het stadhuis van Maassluis door burgemeester Edo Haan.  Ook zullen de letters MAASSLUIS bij het douanehuisje worden verlicht met de Oekraïense kleuren blauw en geel. Dit om solidariteit te betuigen met het Oekraïense volk.

Laat uw hart spreken en geef gul voor de hulpverlening aan Oekraïense vluchtelingen! Namens hen hartelijk dank!