Home > Hulpverlening > Onderwijs, hygiëne en een warme maaltijd
Romaschool Collage

Op de Christelijke Basisschool Keuchenius in Oud-Beijerland wordt elk jaar door de leerlingen geld ingezameld voor een zendingsproject. Sinds februari van dit jaar ging het om een project van Stichting AK. De opbrengst is bestemd voor een school voor Romakinderen in Beregovo, Oekraïne. De maaltijden voor deze zeer arme kinderen worden al deels gefinancierd door Stichting AK. De schoolkeuken, waarin wordt gekookt voor de kinderen, is echter hard aan renovatie toe. De kooktoestellen verkeren in zeer slechte staat, evenals de pannen die al vaak gerepareerd zijn. Het weinige serviesgoed moet vele malen per dag worden afgewassen om alle 400 kinderen een schoon bord te kunnen geven. Verder is er grote behoefte aan toiletten voor de jongens, die nu nog buiten de school in een smerig half open toiletgebouwtje hun behoefte moeten doen.
Op 25 juni werd tijdens een spelletjesdag op het schoolplein aan een bestuurslid van Stichting AK een cheque overhandigd ter waarde van 360 euro.

Kinderen van de Keucheniusschool: hartelijk dank voor jullie waardevolle bijdrage aan ons project! We houden jullie op de hoogte!