Home > Voedselhulp > “Voedselhulp” vervangt “Actie Kerstgroet”
AK-bericht

Als gevolg van de coronapandemie die ieders leven momenteel beheerst, heeft het bestuur van Stichting AK onlangs besloten te stoppen met de Actie Kerstgroet. De editie 2020 kan niet worden gehouden omdat alle risico’s voor de gezondheid en veiligheid van collectanten moeten worden vermeden, nog afgezien van de vraag of we voldoende vrijwilligers kunnen vinden voor het collecteren in supermarkten, waarvoor veel mensen nodig zijn. Bovendien voelen de eigenaren van supermarkten er weinig voor hun medewerking te verlenen.

Hetzelfde geldt voor 2021. Niemand weet hoe de situatie dan zal zijn. In onze beslissing speelt ook mee dat het jaarlijks organiseren van een dergelijke activiteit een flinke belasting is voor de initiatiefnemers, die er helaas niet jonger op worden en graag wat gas willen terugnemen, terwijl er voor hen geen opvolgers klaarstaan.

Maar omdat voedselhulp hulp hard nodig blijft door de toename van armoede en werkloosheid in Oekraïne wil Stichting AK zo lang mogelijk actief blijven met het aanbieden van voedselhulp aan de allerarmsten ons werkgebied, de regio Beregszász, zij het op een andere manier en op een kleinere schaal nu een deel van onze inkomstenbronnen wegvalt.

Gelukkig zijn er nog andere bronnen die ons regelmatig steunen met hun donaties, zoals kerken, particulieren en anderen.

Een prachtige gift van onverwachte zijde is al binnen. Van Navigators SIMG_2904tudentenvereniging Rotterdam (NSR) kregen wij een voucher met een waarde van 500 euro! Hartelijk dank dames en heren studenten! Goed voorbeeld doet goed volgen!

Op 11 oktober is een collecte gepland in de Nederlands Gereformeerde Kerk, gebouw De Ark, onder het motto “Voedselhulp in Oekraïne”.

Doneren kan op meerdere manieren. Zie de pagina Doneren op deze site.

Laat uw hart spreken en help ons onze arme medemens in Oekraïne te helpen. Bijvoorbaat hartelijk dank!